lördag, augusti 19, 2006

Fördelar med rulltrappor (och varför de inte finns i Bjursås)

Jag vill betona att detta skrivs helt utan anknytning till verkligheten, knappast är självupplevt eller...
Se det hela som en uppenbarelse, bieffekt till det tillstånd som följer en ex-bjursing omvälvd av allt storstadsnytt.
(hallå, varför låser alla bilen, dörren och cykeln när de går iväg?)

Varför finns det så många rulltrappor i Stockholm, när det inte finns en enda i Sveriges metropol Bjursås?
Det skulle kunna vara en direkt följd av det stora antal invånare. Om två personer ska föra en normal konversation, titta varandra djupt i ögonen, utföra en perfekt rak höger eller helt enkelt retsamt rulltrappsförföra motparten – då är det närmast en förutsättning att personerna ifråga kommer på någorlunda samma höjd.
Var kommer då invånareantalet in i bilden?
- Jo, med så pass många invånare blir valmöjligheterna större i vilka personer som ska spendera rulltrappstiden tillsammans.
Bjursås är inavel och med samma gener bör variationer i kroppslängd vara betydligt mindre.

Rent hypotetiskt
Med en höjdskillnad på 28,6 cm
Och om varje trappsteg uppskattas till 22,0 cm
Det ger en höjdskillnad på 6,6 cm
Lite marginell skit

Till följd av dessa förträffliga beräkningar kan konstateras att rulltrappor även bör finnas på Konsum i Bjursås. Åtminstone om man kan tänka sig att välkomna utbölingar. I och för sig så är det ett lysande exempel på en enplans-konsum-butik, men va tusan. Exploatera, bygg ut, tänk nytt, tänk högt. Om alla i Bjursås med omnejd åker rulltrappa 228,3 gånger per dag så kommer vi upp i samma antal åk som antal personer vilka utnyttjar SL:s lokaltrafik varje dygn. Det bygger dock på att alla snåla Sågmyrabor ställer upp. Upp till kamp… eh.

- Rulltrappor is the shit -

btw. Krokodilen bor in sig i den nya garderoben. ”Rätt sjyst” låter han hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar