måndag, december 04, 2006

Lars - julstress på värmlänskt vis

Endast 20 dagar kvar till julafton och Lars har inte köpt en enda julklapp. Inte bakat en enda pepparkaka, inte kokat en enda knäck eller skrivit ett enda julkort. Värst av allt är ändå att det har inte kommit en enda flinga snö. Bara regn. Regn, regn, regn. Vattenbeståndet i Klarälven är nu så högt att Lars inte kan åka flotte undre bron utan att vara tvungen att ducka. Åker han linbana över Brattfallet kan han passa på att tvätta fötterna... Inte ens tyskarna söker sig till vildmarken längre (vilket i och för sig kan bero på tysk medias rapportering av dödsfallen i oktober) så Lars har inte mycket att göra. Eller jo, han har ju roat sig med att bygga en krubba i naturlig storlek av överblivet flottimmer och några gamla kanotpaddlar. För övrigt känner Lars ingen julstämning alls. Det här med smällkarameller och Kalle Anka är helt enkelt inte hans grej, han bara önskar att det redan vore över.

"Åh, om det bara kunde snöa" tänker Lars och drömmer om en rejäl snöstorm. Så stor att svärföräldrarna inte kan komma och hälsa på. Han vet redan hur det kommer bli och det gör honom illamående. Allt svärfars himla tjat om potatisar. En sak är dock säker. Lars tänker INTE skicka skinkan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vågar påstå att du INTE har det juligast. Dock menar jag INTE att jag har det juligare än dig.

Har lite tankar kring dina bröst som jag ska dela med mig av inom kort.

Anonym sa...

tobbe, ta inte illa upp men jag har ingen aning om vem du är och undrar därför var, när, hur och varför du har tankar om mina bröst???

/becka