tisdag, november 17, 2009

Fail...


Jag skulle bara in i affären ock köpa mjölk men kom därifrån med en fullproppad papperskasse med ett innehåll värt nästan 400 kr (och då ska ni veta att det var en lågprisbutik!). Försiktigt, försiktigt cyklade jag hemåt på min röda cykel, noggrant undvikande gupp och trottoarkanter för att kassen på pakethållaren inte skulle välta. Sen så hände det - mobilen ringde. Bara för att man är elit betyder det inte att man aldrig är korkad (känning?). Långsamt och försiktigt räckte jag mig efter telefonen i fickan samtidigt som jag bromsade in och i samma stund som cykeln stannade tippade kassen och matvarorna, med äggen på toppen, föll i backen.

Så småningom tog jag mig i alla fall hem och 9 ägg visade sig vara oskadda, 4 stycken hade gått sönder men ännu inte hunnit smita ur skalet, medan övriga 7 nog fortfarande bildar ett spår mellan min lägenhet och affären...

Rädda det som räddas kan, två av de trasiga äggen blev min middagsomelett (med tomat, basilika och ost) och de andra två hamnade i en kladdkaka. Eller, ja, vad som skulle bli en kladdkaka men jag blev inte helt nöjd. Brukar de inte vara, jag vet inte, runda?


Den var inte ens kladdig...



Inga kommentarer: